Bilgisayarda 1.2 milyon oyuncuyu hedefliyor

Yaşar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisi Niyazi Tanyeri, geliştirdiği sosyal ağ uygulamasıyla dünya genelinde bilgisayarlarda ya da konsollarda oyun oynayan 1.2 milyar kişiyi, tek bir çatı altında buluşturmayı hedefliyor, projeyi TÜB

Yaşar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisi Niyazi Tanyeri, geliştirdiği sosyal ağ uygulamasıyla dünya genelinde bilgisayarlarda ya da konsollarda oyun oynayan 1.2 milyar kişiyi, tek bir çatı altında buluşturmayı hedefliyor, projeyi TÜBİTAK da destekliyor.

Bu alanda tüm oyun platformlarını bir araya getiren bir sosyal ağ uygulamasının bulunmadığını vurgulayan Niyazi Tanyeri, "100 milyonlarca insan Facebook, Twitter gibi sosyal ağlar aracılığıyla arkadaşlarıyla buluşuyor. Ancak oyun oynayan 1 milyarı aşkın insanı tek çatıda buluşturan bir sosyal ağ yok. Gamemons isimli sosyal ağ projemle Steam, XboxLive ve Playstation Network gibi platformların kullanıcıları, hesaplarını Gamemons hesaplarına bağlayabilecek, kendi arkadaş listelerini oluşturabilecek, farklı sayfalara abone olup hem onları takip edebilecek hem de profillerini diğer insanlarla paylaşabilecek" dedi.

DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE OYUNCU SAYILARI

Dünya nüfusunun yaklaşık 18.75'i, Türkiye nüfusunun ise yüzde 25'i dijital oyunlar için önemli miktarda para ve zaman harcıyor. Uluslararası piyasa araştırma ve danışmanlık şirketi Newzoo'nun, Aralık 2013'te yaptığı araştırmaya göre, dünyada 2.4 milyar internet kullanıcısı ve 1.2 milyar aktif dijital oyun oynayan insan bulunuyor. 40 milyar dolarlık Hollywood pazarını geride bırakan dünya dijital oyun pazarının, yılsonu itibariyle 75 milyar doları aşması bekleniyor. Yine aynı araştırmaya göre, Türkiye'de 16-50 yaş aralığında 22.5 milyon dijital oyun oynayan kişi bulunuyor. Türk oyuncuların yüzde 80'i ise 35 yaşın altında. 

OYUNCULAR SOSYAL AĞLARDA

Oyuncuların büyük bir kısmının sosyal ağlarda oyun oynadığını kaydeden Niyazi Tanyeri, "1.2 milyar kişiyi aşkın kullanıcı sayısı bulunan Facebook; Xbox, PlayStation ve Nintendo gibi platformlarda oyun oynayan insan sayısının toplamından daha fazla oyuncuya sahip. Facebook rakamlarına göre, 375 milyon kişi, ayda en az bir kez herhangi bir oyunu oynuyor. Oyun istekleri ise günde ortalama 735 milyon gibi bir rakama sahip. Tüm bu istatistikler göz önünde bulundurulduğunda oyuncular için bir sosyal ağ ihtiyacı olduğu ve potansiyeli ortada" diye konuştu.

Oyuncuların sistemlerdeki hesaplarını 'Gamemons' hesaplarına bağlayabileceklerini anlatan Tanyeri, "Bir kişi bu sosyal ağa üye olduğunda kimlerin kendisiyle aynı oyunu oynadığını, kaç puan aldıklarını, arkadaş listerini görebilecek. Oyun oynamanın yanı sıra sosyalleşme ihtiyacını da karşılayacak. Çeşitli dillerdeki yazılım sayesinde tüm dünyaya ulaşmayı hedefliyorum. Gamemons Mobil uygulamasıyla, oyuncular, her yerde akıllı cihazlarıyla Gamemons üzerinde sosyalleşebilecek, arkadaşları hakkındaki önemli bilgileri akıllı cihazlarına anında bildirim olarak alabilecekler" dedi.

Proje danışmanlığını Yaşar Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Komesli'nin yaptığı 'Gamemons' projesinin, TÜBİTAK 2241-A Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Destekleme Programı kapsamında desteklendiğini belirten Tanyeri, "Bu sosyal ağla, aynı zamanda, içindeki reklam yayınları, firmalara özel sayfalar gibi farklı işlevleriyle de sürdürülebilir bir iş oluşmasını da amaçlıyorum" diye konuştu.

İlk yorum yazan siz olun
Haberlerde yapılan yorumlarda Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Bilim / Teknoloji Haberleri