OpenAI, ChatGPT'nin yeni modeli o1 mini'yi yayınladı

Yapay zeka sohbet robotu ChatGPT'nin geliştiricisi OpenAI, o1'in bir alt modeli o1-mini sürümünü kullanıcılarla buluşturdu.

OpenAI, ChatGPT'nin yeni modeli o1 mini'yi yayınladı

Yapay zeka dünyasının öncüsü OpenAI, ChatGPT'nin matematik problemleri çözebilen ve kodlama yapabilen yeni modeli o1 miniyi duyurdu. Bu modelin, özellikle karmaşık problemlerde bir doktora öğrencisine benzer performans sergilediği belirtiliyor.

OpenAI, geçtiğimiz hafta yaptığı duyuruda, o1 mini'nin Plus ve Team abonelerine sunulacağını açıklamıştı. Enterprise ve Edu aboneleri için bu hafta erişim sağlanırken, ücretsiz kullanıcılar için henüz bir tarih verilmedi.

Karmaşık Problemler İçin İdeal Çözümler

Yeni o1 mini sürümü, özellikle mantık yürütme ve bilimsel alanlarda daha zorlayıcı problemleri çözme yeteneğiyle dikkat çekiyor.

OpenAI, modelin özellikle matematik, kodlama ve bilim gibi alanlarda daha gelişmiş bir performans sergilediğini belirtiyor. Bu yönüyle, önceki modellere kıyasla çok daha karmaşık görevleri başarıyla yerine getirebiliyor.

Doktora Öğrencisi Seviyesinde Performans

OpenAI'nin yaptığı kıyaslamalara göre, o1 mini modeli fizik, kimya ve biyoloji gibi alanlarda bir doktora öğrencisinin seviyesine yakın bir performans sergiliyor.

Ayrıca, modelin Uluslararası Matematik Olimpiyatı (IMO) eleme sınavında oldukça etkileyici bir başarıya imza atarak, GPT-4o'nun yüzde 13 puanına kıyasla yüzde 83 gibi yüksek bir puan aldığı vurgulanıyor.

Codeforces yarışmalarında da dikkat çeken o1 mini, yarışmalarda katılımcıların yüzde 89'undan daha iyi sonuçlar elde ederek yeteneklerini bir kez daha kanıtladı.

OpenAI'nin o1 mini modeli, yapay zeka dünyasında önemli bir adım olarak kabul ediliyor ve özellikle karmaşık problem çözme yetenekleriyle dikkat çekiyor.

Kaynak:Haber Kaynağı

Haberlerde yapılan yorumlarda Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.